Allia Paraveen March 18, 2019
Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

I forbindelse med eksamensoppgave skulle vi lansere en nettbutikk sammen i en gruppe. Vi benyttet oss av OKR, les mer om det herhttp://stammen.no hvor vi ukentlig skulle rapportere og gradere prosessen, det ga oss en oversikt over hvor langt unna vi var i å nå målene som var satt opp.

Det er ikke så lett som man tror!

Jeg må bare si at det ikke var en enkel prosess, jeg trodde det skulle gå ganske smooth men jeg forstod etter hvert at en må kunne Google og finne informasjon selv. Dette gjorde at oppgaven i å lansere en nettbutikk virket mye enklere. Alt fra ide og gjennomføring var veldig krevede men det var mange erfaringer langs veien med gruppa.

Du får en bunke med erfaringer!

Jeg fikk en god del erfaring i hvordan e-postmarkedsføring fungerer og at det treffer langt mer effektivt en andre metoder som for eksempel sosiale medier. Jeg erfarte at e-post er langt mer personlige og du kan tilpasse dem akkurat som du vil. Jeg ønsker å ta med meg erfaringen om antall e-poster ikke burde være for ekstreme men heller passe antall slik at du ikke spammer den potensielle kunden og irriterer kunden så mye at de til slutt avskriver fra ditt nyhetsbrev!

Jeg erfarte at du ikke trenger en gigant budsjett fordi teknologien der ute muliggjør at man kan benytte seg av gode verktøy som for eksempel Mailchimp for e-postmarkedsføring som er veldig effektiv og god og Shopify for nettbutikk. Til slutt handler det bare om å ikke gi opp og implementer som et helvete som foreleseren KP sier. Jeg føler at OKR har bidratt til å pushe oss og holde styr på retningen man ønsker å sette kurs for!

kilder:

https://mailchimp.com/

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked*