JulieKlippenberg April 5, 2018
Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

Til forrige gruppeeksamen skulle vi skrive om hvilke fordeler og konkurransefortrinn bedrifter kan oppnå ved bruk av sosiale medier. I tillegg så vi på de ulike kanalenes styrker og svakheter. En del av oppgaven var å lage tre egenproduserte forslag til innhold for en selvvalgt bedrift. Som gruppe valgte vi nettbutikken Get Inspired med et bredt utvalg treningstøy og fritidsklær for sporty jenter. I tillegg har Get Inspired en kategori som heter «SMARTMAT» med en rekke sunnere alternativer til snacks som; sukkerfri bakemixer, proteinbarer og sunnere og proteinrikt potetgull. Likevel var dette en kategori vi mente var noe skjult på deres sosiale medier, og det var vanskelig for publikum og se at nettbutikken faktisk hadde disse varene. Derfor var et av våre forslag til innhold rettet mot å synliggjøre disse matvarene på Instagram. Nettopp fordi Instagram er en utmerket kanal for visuell kommunikasjon, og dele inspirerende bilder som kan engasjere målgruppen. Oppgaven ble vi veldig fornøyd med, og derfor tenkte jeg å vise noen av bildene jeg tok til dette innholdsforslaget!