ingridaasm March 27, 2018
Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

Tenk deg en verden uten merkevarer, hvor ikke du lenger måtte betale ekstra for et renommé bedriften har bygget seg opp? Og tenk om alt kostet 3 dollar? Her er amerikanske Brandless!

Bilde hentet fra www.medium.com 

Merkevarer

Det går ikke en dag uten at vi nærmest får slengt titalls merkevarer i ansiktet, enten det er på tannkremtuben, frokostblandingen eller kaffekoppen. Alt vi har vært vant til å kjøpe i årevis har et merke påstemplet. Historien til merkevarer løper ifølge The Atlantic tilbake til 1950-årene da en håndfull produsenter innså at konkurrentene forbedret kvaliteten på deres produkter. Og resten er historie (eller i alle fall dønn kjedelig!)

brandless

I 2017 dukket Brandless opp, et amerikansk selskap med det hårete formål om å redde verden. Bedriften fronter verdier som transparens og kvalitet og de er opptatt av å støtte lokalsamfunnet. Konseptet bunner i at en ikke skal måtte betale for merkevaren, men for produktet du faktisk får, og bare det. Og du? Alt koster bare tre dollar!

Skjermdump hentet fra www.brandless.com 

Sortiment

Hos Brandless får du kjøpt alt fra vaskemidler til hygieneprodukter, hele veien til kontorrekvisita. Nettbutikken er imot dyretesting, storparten av maten er økologisk (og ingenting genmodifisert) og papiret laget av bambus. Jeg har veldig sansen for at teamet bak butikken håndhever slike sympatiske tiltak som kan stå i stor kontrast når en sammenlikner med konkurrenter.

Jeg heier på Brandless og gleder meg til å følge med på utviklingen!

 

Sjekk ut Brandless her!

Kilder