zacharymyr April 26, 2020
Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

FOREX Bank sin UTFORDRING:

FOREX Bank gjennomførte en omfattende User Experience- analyse på sin nettside. De identifiserte to store hindringer som besøkende kan møte på når de ankommer nettsiden.

1.Besøkende fra den yngre målgruppen får ikke spørsmålene sine besvart fort nok

Eller

2. Besøkende hadde vanskeligheter med å finne søksmålet sitt.

FOREX Bank sin utfordring var å kunne designe en User Customer Service Experience hvor fokuset var å lede besøkende, spesielt den yngre målgruppen, i en logisk retning slik at de vet hvor de er og hvor de skal hen.

Forex Banks sin utfordring i tall:

  • Den yngre målgruppen avbryter kjøpsprosessen 46% mer sammenlignet med en eldre målgruppe.
  • Omtrent 66% av alle henvendelsene til kundeservice kommer fra den den eldre målgruppen.
  • Den yngre målgruppen har 37% høyere sannsynlighet for å avbryte kjøpsprosessen selv etter en dialog med kundeservice.

FOREX Bank har tapt millioner fordi kundeservicefunksjonen ikke har vært optimal.

Kundo Chat i FOREX Banks kundeservice

FOREX Bank konkluderte med at å øke hastigheten i kundeservice funksjonen var avgjørende for å kunne konvertere den yngre målgruppen.

De viktigste kriteriene for FOREX da de skulle velge en Chat løsning var:

  • Håndtere flere kundehenvendelser/chatter samtidig
  • En Chat funksjon på hjemmesiden slik at henvendelser kan betjenes under kjøpsprosessen
  • Behandle henvendelser raskt
  • En løsning som er tilpasset en yngre målgruppe.
  • Brukervennlig (De ville implementere løsningen så fort som mulig)

For FOREX Bank var Kundo Chat løsningen på utfordringen.

RESULTATET:

– 19% økning i kundehenvendelser fra den yngre målgruppen

-Generell økning i antall kundehenvendelser

Se hvordan Kundo Chat kan hjelpe din bedrift med å effektivisere kundeservice

The post Hvordan FOREX Bank tjente 1,8 millioner kroner på 6 måneder med Kundo Chat appeared first on Zachary Myr.