gmaylinn October 12, 2018
Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

Markedsføring som alt annet endrer seg hele tiden. Det dukker stadig opp nye måter å kommunisere på som fungerer bedre enn andre. Nye suksesshistorier blomstrer frem. «Gjør du akkurat som oss og vi vil garantere at du lykkes». 

Jeg er ikke her for å påstå at dette er svindel eller lureri. Tvert imot. Jeg er her for å gi deg det viktigste hjelpemiddel når du følger slike trender eller suksesshistorier. 

Dette er noe mange bedrifter glemmer å tenke på.

Ikke mist deg selv i markedsføringstrendene!

Høres kanskje banalt ut, men det er så ufattelig viktig. 

Er det noe du alltid må sette høyest, trend eller ikke, så er det å huske på to ting. Hvem du er og hvem du formidler budskapet ditt til! Om du ikke husker på dette, vil ikke budskapet ditt ha den effekten du vil at det skal ha. 

Du kan lage så mange videoer du bare vil av høyeste kvalitet, men om du ikke snakker til publikummet ditt vil du ikke få resultater. Du kan følge alle trender som kommer og går, men om det ikke er en trend som treffer målgruppen din er det penger og innsats kastet ut av vinduet. 

Det er absolutt ikke noe gale i å prøve ut forskjellige trender, metoder og teknikker- det er ofte nysgjerrighet og utforsking som viser hva som fungerer og ikke! Så lenge du husker på hvem du er og hvem snakker til. Ha alltid din personas klar i tankene når du lager innhold- først da vil du få resultater! 

Det handler i stor grad om å ta til seg alle tips og triks fra fagfolk og bedrifter med suksesshistorier, og implementere det i eget arbeid. Gjøre det til sitt eget. Vri og vende på det så det passer inn i din bedrift, og til din målgruppe. Det behøver ikke være vanskelig, poenget er at å følge suksesshistorier og trender slavisk ofte fører til at man glemmer egne verdier, egne produkter og egne målgrupper. 

Vil du lese mer om hva en personas er og hvordan du kan lage den perfekte persona til din bedrift? Les innlegget mitt her
Les også hvordan du kan utvikle godt innhold her!

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked*