Christineengebretsen april 1, 2020

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

Når du skal finne ut av hvilke markedsføringstiltak som passer best for din virksomhet må du først og fremst tenke over hvilken målgruppe du ønsker å nå, hva du kan tilby, hvilket budsjett du har til rådighet og ikke minst hva du ønsker å oppnå. Markedsføringstiltak som passer godt for en annen virksomhet, er nødvendigvis ikke det som passer best for deg.

I 2017 vant Tise «Årets Markedsfører 2017» og slo ut andre store finalister som blant annet Little Big Sister, som er PR-byrået til artistduoen Karpe. Det som er så spesielt med Tise er at de ikke benytter seg av et PR-byrå, men gjør alt av markedsføring og promotering på egen hånd. 

Et av de gode markedsføringstiltakene Tise har gjort er å samarbeide med influencere. Det har så klart betydd mye for Tise at Jenny Skavlan gikk inn på eiersiden og valgte å bli et ansikt utad for Tise, da hun har stor innflytelse på de yngre og er vel omtalt som «dronningen» av gjenbruk og sy-om. 

Det at Tise har valgt å samarbeide med influencere som blant annet Jenny Skavlan og Tone Damli er vært en suksess for virksomheten og har vært med på at Tise i dag snart har én million brukere!

Kilder:
https://www.crevita.no/markedsforingstiltak/
https://kampanje.com/markedsforing/2018/03/tise-er-arets-markedsforer-2017/